Kunden i fokus
I forbindelse med opstarten af tilstedeværelse på LinkedIn, hjalp Cilo Gram BB Data med bl.a. en strategi, opdatering af profil og rådgivning om deres generelle tilstedeværelse på de sociale medier.
BB Data har eksisteret siden 1982 og sælger stregkodeudstyr og -printere samt udstyr til dataopsamling ifm. logistik og supply chain, som kan bruges til at optimere arbejdsprocesser, særligt lager- og logistiksystemer. Det kan bl.a. være med til at hjælpe virksomheder med at gøre deres supply chain mere effektiv.
For BB Data fungerede jeg som rådgiver og vejleder i forhold til at optimere deres tilstedeværelse på LinkedIn, og at få deres virksomhedsside til at stå knivskarpt! I virksomhedens opstart var jeg sparringspartner for marketingafdelingen, hvor vi samarbejdede om at udarbejde en strategi og content plan, som de altid kunne vende tilbage til, når de skulle udvikle nyt indhold til deres kanaler.
Derudover hjalp jeg også med at idéudvikle på konkret content, og med at definere den ideelle målgruppe for deres LinkedIn-profil.
I opstartsprocessen var det essentielt for begge parter, at vi havde et tæt samarbejde med ugentlige catch-ups, for at sætte skub i BB Data's helt nye kanal-eventyr. Med et mere langsigtet fokus in mente, udarbejdede vi blandt andet skabeloner for fremtidigt content, der kunne bruges som en slags rettesnor fremadrettet
BB Data ønskede at skabe en platform med en bred følerskare, der ydede en høj grad af både interaktion og engagement på de opslag, der blev lagt ud. Dog var målet med platformen på LinkedIn mestendels at generere flere besøgende på deres hjemmeside, og derfor lagde vi vægt på at brande virksomheden på de produkter og services, de udbyder.
Igennem hele processen har det desuden været vigtigt for os, at kommunikationen på LinkedIn spillede sammen med resten af virksomhedens marketing og kommunikation, og derfor var det et vigtigt punkt på de månedlige opfølgningsmøder. I en periode efter opstarten sørgede vi for løbende at holde status med vejledning og rådgivning ifm. spørgsmål eller udfordringer. For eksempel i forbindelse med opsætning af nye LinkedIn-kampagner.
"Caroline og jeg har samarbejdet om at få startet en virksomhedsprofil op. Vi er nu kommet godt i gang og samarbejdet fortsætter. Jeg har fået hjælp til strategi, opstart og contentskabelse. Jeg har søgt en jeg kunne spare med, som ikke var en del af virksomheden og kunne se det udefra. Caroline er en rigtig god sparringspartner og vores mange snakke har hjulpet mig videre og gjort, at jeg bedre kunne træffe beslutningerne. Caroline har en god viden om LinkedIn-verdenen og har bidraget med mange indsigter, tanker og ideer. Hun er nem at snakke med og iderig. Jeg kan varmt anbefale hende."
Mai, BB Data